zeggen en zijn
linkedin twitter
In de nacht van 29 op 30 oktober, tijdens het ingaan van de wintertijd, stond Eindhoven in het teken van de eerste Wintertijd Challenge van Stichting Spieren voor Spieren.  > lees verder
Winkelcentrum Woensel in Eindhoven, aanbieder van meer dan 150 winkels met een zeer gevarieerd aanbod, gaat aan de slag met een nieuwe marketingcommunicatieaanpak. Het bestuur van WoensXL gaat hiervoor de samenwerking aan met Zeggen en Zijn Communicatie en Media Advies Eindhoven. > lees verder
Met ingang van augustus 2011 word ik door Fontys Communicatie ingezet als extern deskundige bij afstudeerzittingen van deze studierichting.  > lees verder
Op 24 en 25 juni 2011 werd het 75-jarig jubileum van Van der Hoorn Buigtechniek groots gevierd op de bedrijfslocatie in Geldrop. Gasten konden vrijblijvend een schenking doen aan de Nederlandse Cystic Fybrosis Stichting (NCFS). Maar liefst € 7.500,- werd overgemaakt aan dit goede doel. Zeggen en Zijn Communicatie was verantwoordelijk voor organisatie en communicatie van dit evenement.  > lees verder

Wintertijd Challenge

De eerste editie van de Wintertijd Challenge was een groot succes. De deelnemers en sponsoren zamelden ruim 71.000 euro in voor Stichting Spieren voor Spieren. Dit deden zij door hun gezonde spieren in te zetten op het moment dat de zomertijd werd verzet naar de wintertijd. Er werd gelopen over een prachtig verlicht hardloopparcours. Voor de zwemmers en schaatsers waren het Pieter van den Hoogenband Zwemstadion en IJssportcentrum Eindhoven locatie voor de te leveren prestaties. Deelnemers werden vooraf getrakteerd op een muzikale party door (Radio 10 Gold) DJ Peter Snijders. Spieren voor Spieren ambassadeur Louis van Gaal en ‘Nederland in beweging’ presentator Duco Bauwens verzorgden de gezamenlijke warming-up.

Wintertijd Challenge 2012 door heel Nederland
Het nieuwe sportieve concept van Stichting Spieren voor Spieren krijgt een jaarlijks vervolg. Ook zal vanaf 2012 de Wintertijd Challenge uitgerold worden naar meerdere locaties in Nederland. 

Met het geld dat tijdens de Wintertijd Challenge werd ingezameld financiert de stichting haar eigen Spieren voor Spieren Kindercentrum, wetenschappelijk onderzoek (ondermeer naar de veelvoorkomende spieraandoening SMA) en innovatieve projecten zoals de ontwikkeling van een robotarm die spierkracht overneemt.

www.wintertijdchallenge.nl
 

Marketingcommunicatie

Het bestuur van WoensXL heeft behoefte aan een nieuw marketingcommunicatieplan voor de komende vier jaar. Geen strategisch plan met open einden, maar een onderbouwde en praktische aanpak voor het winkelcentrum. Het centrum moet meer gaan leven onder inwoners van Eindhoven en omgeving.

De vraag van het bestuur was voor samenwerkingspartners Media Advies Eindhoven en Zeggen en Zijn Communicatie aanleiding om met een compleet voorstel te komen. Zowel interactieve planvorming, een uitvoeringsplan, creatief concept, vormgeving en begeleiding maken hier onderdeel van uit. Door deze aanpak krijgt het bestuur van WoensXL handvatten aangereikt waarmee ze praktisch aan de slag kunnen.

De kracht van zowel Zeggen en Zijn Communicatie als Media Advies Eindhoven is gelegen in het feit dat ze bewust kiezen voor samenwerking. Niet alleen onderling, maar ook met de opdrachtgever. Dit betekent dat het bestuur en belanghebbenden van het winkelcentrum betrokken zullen worden bij de verschillende projectonderdelen. Het uiteindelijke doel hiervan is realisatie van een marketing communicatieaanpak, dat omarmd wordt door ondermeer bestuur, winkeliers, vereniging van eigenaren, omwonenden en gemeente.

Het bestuur van WoensXL heeft met enthousiasme gekozen voor samenwerking met deze partijen. Momenteel wordt invulling gegeven aan het eerste projectdeel: realisatie van een marketing communicatieplan 2012-2015. Het plan is medio september gereed, vlak voor het 40-jarig bestaan van Winkelcentrum Woensel.

Zie ook het artikel in het ED. 

 

Beoordeling afstudeerders

Ik heb zelf deze studie afgerond in 2001 en vind het uiteraard erg plezierig op deze wijze bij de opleiding betrokken te blijven.

Voor meer informatie over de opleiding: www.fontys-communicatie.nl 

75-jarig jubileum Van der Hoorn

In juni 1936 werd van der Hoorn’s Constructiewerkplaats en Stalenramenfabriek opgericht. In vijfenzeventig jaar heeft het familiebedrijf zich ontwikkeld tot specialist in het buigen en walsen van buizen en profielen uit diverse metalen. Als een van de weinige in Europa maakt Van der Hoorn Buigtechniek complex werk als microbuisjes voor precisieapparatuur.

Na vijfenzeventig jaar ondernemerschap, specialisatie, realisatie en trots was op 24 en 25 juni 2011 reden voor een toost. Tijdens deze feestelijke dagen stond ontmoeten centraal en was er uitgebreid gelegenheid om het bedrijf te bezichtigen. Genodigden konden ter gelegenheid van het jubileum vrijblijvend een schenking doen aan de Nederlandse Cystic Fybrosis Stichting, die zich sterk maakt voor mensen met CF (ook wel taaislijmziekte genoemd).

Het blijkt dat er zeer royaal is gedoneerd voor dit goede doel; de prachtige opbrengt bedraagt ruim € 5.800,-. In het kader van het vijfenzeventig jarig jubileum werd het bedrag door Van der Hoorn Buigtechniek aangevuld tot € 7.500,-.

Op 7 juli jl. ontvingen NCFS directeur Jacquelien Noordhoek en NCFS coördinator relatiebeheer en sponsoring Johanna Vermeulen, dit bedrag uit handen van Lars van der Hoorn. Tevens kon worden vermeld dat tijdens de jubileumdagen 195 knuffelaapjes zijn verkocht, waarvan de opbrengst ten goede komt van NCFS. De NCFS is zeer blij met deze gift, dat ondermeer ingezet zal worden voor wetenschappelijk onderzoek, belangenbehartiging en verzorgen van lotgenotencontact.